Címkék

adócsalás (1) adóelkerülés (1) alibi (1) állatvédelem (1) alteregó (1) andor (1) barroso (3) bikaviadal (1) Bizottság elnöke (1) bővítés (1) Brexit (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) cameron (1) Canete (1) CEU (2) corrida (1) Covid19 (1) csúcstalálkozó (1) diktátorok (1) dzsihadisták (2) elnökség (1) energia (3) EPP (1) észak afrika (1) euró (3) európai bíróság (1) európai bizottság (5) Európai Külügyi Szolgálat (1) európai parlament (2) euroszkeptikus (1) EU jövője (1) finnek (1) finnország (1) fizimiska (1) forrás (1) Franciaország (2) gáz (1) görögország (2) igazi (1) Jourová (1) juncker (4) kartell (1) kétsebesség (1) kína (1) Kohl (1) korea (1) koronavírus (1) korrektség (2) közel kelet (1) kvótaper (1) Le Pen (1) luxemburg (1) Macron (3) maghreb országok (1) Magyarország (2) manchester (1) mediterrán térség (1) menekültek (4) menekültkvóták (2) merénylet (1) Merkel (1) merkel (3) Moscovici (1) Nagy-Britannia (1) NATO (2) navracsics (2) Németország (1) néppárt (1) orbán (4) Orbán (1) orosz (2) Oroszország (2) paktum (2) pittella (1) plusz (1) portfolioblogger (1) Putyin (1) putyin (1) reding (1) sajtóebéd (1) sajtóreggeli (1) sajtóvacsora (1) Salisbury (1) sarkozy (2) Schengen (1) solana (1) spájz (1) Stoltenberg (1) strasbourg (1) szakmai (1) sziriza (1) szolidaritás (1) szóvivő (1) tajani (1) támogatás (1) teljesítmény (1) terror (1) terrorizmus (1) timmermans (1) törökország (1) újságíró (1) Ukrajna (1) unortodox (1) választások (1) versenyképesség (1) WHO (1) Címkefelhő

twitter

Facebook

BruxInfo hírek

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Ki nevet a végén a kvótaperben?

2017.09.07. 07:54 Gyévai Zoltán

A magyar kormány szerdán elbukott ugyan egy csatát, de még nem veszítette el a háborút, amit a menedékkérők kötelező elosztásáról szóló tanácsi határozat, és általánosságban a kötelező menekültkvóta végrehajtása ellen visel. Ha Budapest számára az a siker mércéje, hogy akarata ellenére egyetlen menedékkérőt se kelljen a vitatott kvótadöntés értelmében befogadnia, akkor nem áll rosszul a szénája

Ez a megállapítás némi magyarázatra szorul. Tény, hogy a szerdai bírósági döntés után kétség sem maradhat afelől, hogy a kötelező ideiglenes elosztási mechanizmus jogilag érvényes, és ezért azt a tagállamokon be lehet vasalni. Az Európai Bíróság ítélete ugyanakkor közvetlenül nem foglalkozik a vonatkozó tanácsi határozat végrehajtásának kérdésével. Az ítéletben legalábbis egy szó sincs erről, és a magyar kormány ezt rögtön meg is lovagolta, amikor az érvényesség kérdésére szűkítette le a szentenciát.

A valóságban azért ennél árnyaltabb a kép. Az ítéletből ugyanis, ha egyenesen nem is, de közvetve következik a végrehajtás kötelezettsége. Ha ugyanis egy határozat jogilag érvényes, akkor annak végrehajtása körül sincs helye a lamentálásnak. Ráadásul a kétharmados többséggel meghozott tanácsi döntés bírósági hitelesítése azt jelenti, hogy a tagállamoknak a kétéves időszak alatt a kvótájukkal összhangban kötelezően végre kellett volna hajtaniuk azt.

A magyar kormány olvasatában ők nem tagadják meg a bírósági ítélet végrehajtását (hanem csak a menekültkvótáét), mert az ítélet egyszerűen nem tartalmaz ilyen felszólítást. Sokat mondó, hogy az Európai Bizottság eddig csak szóban, írásban (retorziók kilátásba helyezésével) azonban nem szólította fel, és ha minden igaz, nem is fogja felszólítani Magyarországot arra, hogy a kvótaperből vonja le a helyes következtetést és kezdjen hozzá a menekültek befogadásához.

Ez a kérdés most már óhatatlanul egy másik perben fog eldőlni, ahol a szerepek megcserélődnek és az Európai Bizottság lesz a felperes, Budapest, Prága és Varsó pedig az alperes. Magyarán: a jelenleg második szakasznál tartó kötelezettségszegési eljárásnak kell elvileg érvényt szereznie majd a menedékkérőket érintő kötelező elosztási mechanizmusról szóló határozat végrehajtásának.

A papírforma szerint Brüsszel még néhány hetet kivár, és október tájékán bejelenti, hogy az Európai Bíróság elé citálja a három szóban forgó tagállamot. Akkor is nehezen elképzelhető, hogy a Bíróság a per végén a szerdaitól eltérő következtetésre jusson, ha – mint a kormány részéről fogadkoznak – a második eljárásban új érvek kerülnek majd az asztalra. Trócsányi miniszter szerint ezek közé tartozik annak a bizottsági álláspontnak a megkérdőjelezése is, miszerint a végrehajtás jogi kötelezettsége a kétéves átmeneti mechanizmus szeptember 26-i lejárta után is fennmarad. Mind a Bizottság, mind a kormány úgy látja, hogy e tekintetben a szerdai bírósági ítélet szövege őt igazolja. Az alkalmazásról szóló magyar érvelést ugyanakkor gyengítheti az, hogy két éven át – ami tehát a Bíróság szerint a jogalkalmazás időszaka volt – a kisujját sem mozdította, így könnyen rá lehet bizonyítani a rosszhiszeműséget.

Minden bizonnyal a magyar érvrendszer része lesz a kettős mérce hangoztatása is. Konkrétan az, hogy miközben a legtöbb tagállam határidőre adós marad a számára előírt kvóta teljesítésével, addig a Bizottság csak három tagállam ellen indított kötelezettségszegési eljárást. Más kérdés, hogy arról a három országról van szó, amelyik a minimumot sem nyújtotta és még nyíltan meg is tagadta a határozat végrehajtását.

Ezeknek a kérdéseknek a szétszálazása a jogászok dolga lesz. Az idő azonban mindenképpen a magyar kormánynak dolgozik. Elég nagy ugyanis az esélye annak, hogy mire a második perben is megszületik a bírósági döntés (ami tehát már irányadó lesz a végrehajtás frontján), addigra már nem lesz kit befogadnia Magyarországnak. Lehet tehát egy elmarasztaló ítélet, de nem lehet majd végrehajtani.

Ennek oka az, hogy a 2015. szeptemberi tanácsi határozat még 120 ezer (ez később 98 ezerre módosult) nemzetközi védelemre jogosult személy Olaszországból és Görögországból történő áthelyezéséről szólt. Ehhez képest a végén jó, ha az eredeti keret 40%-át, mindössze 40-50 ezer főt kell csak befogadni. Mostanáig közel 30 ezer menedékkérőt osztottak el a tagállamok között a kötelező áthelyezési rendszer keretében, és a Bizottság legfrissebb számai szerint szeptember 26. után további 10-12 ezer személy lehet még jogosult erre.

Ha a jelenlegi tempóban folyik az áthelyezés, akkor könnyen előfordulhat, hogy a második bírósági ítélet idejére – ami  valószínűleg a jövő áprilisi magyarországi választások után lesz – már nem lesz kit befogadni. De, ha maradnának is még néhányan, az biztosan kijelenthető, hogy a hazánk számára meghatározott 1294-es kvótát soha nem kell teljesíteni. Azon egyszerű oknál fogva, mert kevesebb menekült van a rendszerben, mint arra eredetileg számítottak.

Ha így alakul a dolog, akkor a magyar kormánynak nem kell majd példátlan módon fityiszt mutatnia az Európai Bíróságnak egy számára kedvezőtlen ítélet esetén sem, megtagadva a legfőbb jogi testület döntésének végrehajtását. Nota bene Budapest úgy bukhatja el a kötelező kvóta ellen indított pereket, hogy a végén eléri a célját és nem kell kapitulálnia.

Ha ez lesz a történet vége, akkor már csak egy kérdés marad. Vajon milyen képet vágnak Magyarország és a két másik ország jogi zsonglőrmutatványához azok az európai partnerek, amelyek elvégezték a házifeladat rájuk eső részét, vagy legalább letettek valamit az asztalra?

67 komment

Címkék: menekültek európai bíróság menekültkvóták kvótaper

A bejegyzés trackback címe:

https://bruxelles.blog.hu/api/trackback/id/tr1112808888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerolsteiner 2017.09.07. 15:23:31

Kit érdekel. A lényeg, hogy a kormány tartsa az ígéretét, és ne fogadja el a kvótát.

Guillaume de Saint Preux 2017.09.07. 16:55:46

És addigra Juncker bácsi is elhúz a náthásba...

Brix 2017.09.08. 23:27:52

A kvótát elfogadni nem lehet, hiszen 3,4 millió ember szavazott ellene, többen , mint az EU tagság mellett, anno...Ez politikai következményekkel jár, nem számít a jogi érvényessége. A fő a közakarat, és akiknek az akaratát ismerjük, elutasították a kvótát...
A szánalmas és működésképtelen kvóta -rendszer erőltetésének csak egy oka lehet: állandó elosztási mechanizmus keretében osszák szét a migránsokat. Pedig, a megoldások kézenfekvőek:1. Letőleg kívül kell tartani mindenkit a határokon , 2. Aki már bejött törvénytelenül, azt ki kell szállítani, haza vagy az EU -n kívül felállított menekülttáborokba
3. A befogadást a befogadó állam határozza meg, és nem a menedékkérő önkénye...

FogarasiArpi 2017.09.08. 23:57:32

"letettek valamit az asztalra?"

Mit is? Átvállalták azt amit Merkel elcseszett, és időközben ráébredt?
Jó dolog a német EU-s pénz, de nem mindenáron.
Párizs, Madrid, Brüsszel, Calais, stb. ismerős?

morph on deer 2017.09.09. 00:34:00

@Brix:
"Ez politikai következményekkel jár, nem számít a jogi érvényessége."

Ismétlem: "..nem számít a jogi érvényessége."

Egy "jogállamban", amelyik ráadásul az "európai értékek" megvédésével kérkedik. Ahol ugye alapvető a jog és a törvények tisztelete.

Mindenesetre kár túráztatni magad: vezérünk ma kijelentette, hogy tiszteletben tartják (ők, így többesben) a bíróság ítéletét, bár hangsúlyozzák, hogy Magyarország menekültpolitikája nem fog változni!

(Hogy mije..?)

Ez azért egy érdekes kijelentés, mert az ú.n. "kvótának" semmi köze Magyarország menekültpolitikájához, akármit jelentsen ez.

Ugyanis a kvóta egy úniós megállapodás eredménye, és mint olyan, - mivel a döntés nem tagállami hatáskörben született - független az egyes országok menekült-politikájától.

Tehát orbán nyugodtan alávetheti magát/magunkat az úniós döntésnek, közben döngetheti a mellét/mellünket, hogy bezzeg mi nem engedtünk a "saját" politikánkból..!

Ügyes, mi?
Csak figyeld meg! :)

bekestobbsegg 2017.09.09. 04:16:09

Az EU (=Merkel, Juncker, Schultz) generált magának egy problémát, amihez semmi közünk, de részben velünk akarja megoldatni. Nekünk, szuverén országként volt rá jól működő megoldásunk, ám ők a saját schengeni törvényeiket be nem tartva ösztönözték a migrációt.
Németország ellen mikor indul kötelezettségszegési eljárás?
Bármi is lesz, védjük meg az értékeinket, kultúránkat, magunkat! Le kell győzni a felhigítós lobbit minden eszközzel.

chrisred 2017.09.09. 05:51:05

@Brix: Csak az uniós csatlakozásról szóló népszavazás idején más szabályok voltak érvényben, ezért az érvényes volt, a tavalyi népszavazás meg nem. Mindig e hatályos szabályozás számít. Ezzel az erővel mondhatnánk, hogy 2014-ben kevesebben szavaztak a Fidesz országos listájára, mint az 2002-es és a 2006-os elvesztett országgyűlési választáson, ezért mondhatnánk, hogy ennek kellett volna, hogy legyen politikai következménye. De ez baromság, nincs olyan, hogy politikai következmény. Az éppen aktuális választási szabályozás szerint a Fidesz 2014-ben nyert, a betelepítési blablablás népszavazás meg nem érdekelte a szavazókat, ezért elbukott.

Brix 2017.09.09. 07:13:39

@chrisred: Ki lehet magyaràzni a végeredményét a népszavazàsnak, de ez nem egy orszàggyűlési vàlasztàs, hanem egy a nemzet sorsàt akàr örökre eldöntő népszavazàs , idegen kultúràjú, vallàsú, vagy esetleg " rasszú" emberek érkezéséről....Az EU döntéshozóinak figyelembe kellene venni, hogy itt milliók utàlják a migrànsokat- azokat, akik erőszakkal érkeznek\ érkeznének, vagyis: nincs az hatalom , amely szembe tudna menni az emberek őszinte, " negatív " érzéseivel...Túl sok àldozata volt màr a népvàndorlàsnak....

Gerolsteiner 2017.09.09. 07:18:13

@chrisred: Mivel véleménynyilvánító népszavazás volt, teljesen mindegy,hogy jogilag érvényes volt, vagy sem. Felmérésnek viszont meglehetősen reprezentatív volt.

röf 2017.09.09. 07:21:47

Ez olyan egyszerű.
Ez elvi kérdés.
Nyugodtan befogadhatnánk 1200 retket.
Ebben az esetben le sem kellene szállniuk a vonatról Pesten, csak kiosztani közöttük a retúrjegyet, sztán Auf Wiedersehen.

M_R 2017.09.09. 08:01:11

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Reméljük, és nem ti - birka fideszes g..cik..

guvat 2017.09.09. 08:08:35

Semmi bajuk nem lenne velünk az EU nagytudású vezetőinek, ha megfogadjuk Kovács Laci bácsi tanácsát, merünk kicsik lenni! Továbbra is bocsánatot kellene kérnünk mindenkitől, aki a v.lagunkba rúg...

Sexual Harassment Panda 2017.09.09. 08:09:40

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Szerintem a kormány egyértelműen belpolitikai célok miatt fújja fel az ügyet.
Ez az ítélet, és a vele járó balhé a lehető legjobbkor jött.
Minél hangosabb, minél durvább, anbál jobb.
Szépen fel lehet húzni köré egy választási kampányt, és ha a 3.200.000 emberből csak 2.000.000-t sikerül megszólìtani jövőre, nyert ügye van a Fidesznek

Jakab.gipsz 2017.09.09. 08:15:13

Mi történik akkor, ha!

1, Orbán Viktor Miniszterelnök Úr államférfiúi intuíciója, (megérzése), helyes, csak nem tudja a megfelelő módon megfogalmazni, sem az ellenérzése okát sem pedig a megoldást, a globalizmus válságára!

2, Az Európai népek számára (Soros-CEU =Merkel, Juncker, Schultz) generált egy problémát, (káosz-teremtő, problémát), amelynek nincs egzakt megoldása !

Ezért érthető, ha patt helyzet alakult ki.
Ez a két ellentétes állapot komplex halmazt képez, ezért végső soron mint elméleti, teoretikus probléma, az entrópiával és az idő-természetével van összefüggésben.
3, Az európai bíróságnak pedig nincs joga, tudományos kérdésekben döntést hozni!
Itt tartunk most!
4, Soros itt a filozófus-fenevad, akinek az elmélete, "Nyitott társadalom és ellenségei" egy hamis tudomány-filozófiai diszciplínán nyugszik!

5, Ezt a teológiai-filozófiai háborút, nem döntheti el sem az utca népe sem pedig az atombombák !

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.09. 08:18:06

@M_R:

A nép sose lesz az elnyomók oldalán, azaz a liberális rendszeruraknak semmi esélyük.

Cycmen 2017.09.09. 08:37:44

@morph on deer: Öreg ha annyira fasza dolognak tartod, akkor költözz ki közéjük valamelyik országba ahol bőven tanyáznak és akkor boldog leszel, meg mi is megszabadulunk egy rakás szartól!

Brix 2017.09.09. 08:41:40

@Sexual Harassment Panda: Ezért kellett volna a baloldalnak is fellépni a kvótàk ellen, akkor most lehetne a belpolitikai ügyekre koncentràlni. Viszont, a baloldal nem tud koherens àllàspontot kialakítni. Egyszer azt mondjàk, hogy bontsuk le a kerítést, màskor meg az ellenkezőjét....

Sexual Harassment Panda 2017.09.09. 08:46:14

@Brix: igen.
Gyakorlatilag a ballib oldal saját magát rúgja tökön, és beleáll egy olyan dologba amiben csak veszthet.
Tudomásul kell venni hogy a többség ndm akar "menekülteket".

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.09.09. 09:30:09

Az EU ismét beledörzsölte a felcsúti Putyin csicska orrát a saját szarába. De ez még kapóra is jön a Puytin csicskának, hogy még magasabb fokozatba kapcsolja a milliónyi csőcselékének a besiszterizálását az EU ellen, aminek végülis egyetlen célja van, hogy a 2018-as választás után kiléptesse az országot az EU-ból és megteremtse az illib diktatúráját, ahogy azt Putyin, Erdogán kollegái már megtették.

A behiszterizált birkaagyú csöcseléke persze annyira ostoba, annyira az orránál fogva vezethető állat, hogy az életben nem veszi észre, hogy minden ilyen bolhafingnyi mübalhé egy újabb lépés az EU kilépés fele.

A vérostoba fidesz csicskák meg fogják majd érdemelni, amikor a gyerekeik, unokáik a sírjaikra fognak hugyozni a hálájuk jeléül.

Kelly és a szexi dög 2017.09.09. 09:38:58

Jól csináltuk, a többiek meg egyék meg, amit főztek - nem az a szolidaritás, hogy a mások hülyesége miatt az is szop, aki már előre megmondta, hogy nem így kellene a problémát kezelni...

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2017.09.09. 09:48:31

@Brix: " hanem egy a nemzet sorsàt akàr örökre eldöntő népszavazàs , idegen kultúràjú, vallàsú, vagy esetleg " rasszú" emberek érkezéséről..."

A te agyhalálod van már valahol örökre eldöntve. A magyar nemzet állandóan önrontó sorsát és sorohzatos történelmi bukásait eddig sem 1300 vagy akár 1 millió betelípített migráns határozta meg, hanem az a milliónyi segghülye csőcselék magyarja, akit minden öntönkretevésre be lehetett hiszterizálni, mindent el lehetett tőle lopni az orra elől, majd belebeszélni a segghülye fejébe, hogy ez a "Soros miatt van így", és így tovább.

Ha annyi IQ-ja meg kitartása lenne a magyar csőcseléknek mint egy migránsnak, aki ezer kilométereket tesz meg egyetlen smatrphonnal és célba is ér, akkor a magyar nemzet már többre vihette volna a történelemben.

chrisred 2017.09.09. 09:54:02

@Brix: Mindig az a szavazás létfontosságú a hatalomra vágyó politikai erőknek, ami éppen közel segíti őket a céljukhoz. Szűk egy évtizede a 300 forintos népszavazás is lét-nemlét kérdése volt. Aztán a szavazás győztese hatalomra kerülve pillanatok alatt talált fontosabb ügyeket, mint az oktatás és az egészségügy. Naná, már a kezükben volt a kasszakulcs ...

chrisred 2017.09.09. 09:56:00

@Gerolsteiner: Érvényesség szempontjából nincs jelentősége, hogy ügydöntő vagy véleménynyilvánító volt, elbukottnak kell tekinteni.

birka menet 2017.09.09. 09:57:29

@Jakab.gipsz: "Ez a két ellentétes állapot komplex halmazt képez, ezért végső soron mint elméleti, teoretikus probléma, az entrópiával és az idő-természetével van összefüggésben."

Te vagy a csúcs öreg fideszkomcsi! Hatalmas élvezet olvasni, amikor a magadfajta NER panelprolija tudományos vitába akar szállni az értelmiség ellen. S hogy aztán abból miféle szellemi kabarisztikus összezavarodás keletkezik, arra te vagy itt az elrettentő példa.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2017.09.09. 10:00:35

A pereskedés ősi magyar hagyomány, kimondottan a végtelen perek specialistái vagyunk, ami egy nagyon erős fegyver és amiben az EU nem tud legyőzni minket.

histar007 2017.09.09. 10:14:05

Lisszabon előtt még létezett Opt-out szinte bármely döntésből. Így nem lett Euro mindenhol és így nem lett minden ország Schengen tag. A többségi döntésre való átállás viszont kötelezhet valakit arra, amit nem akar.
Ha minden szomszéd gyökér akkor el lehet költözni. Ha gyökér a munkahely, akkor lehet váltani. Az EU-n belül ilyen opció nincs, itt házin belül kell elsimítani.
Amúgy meg ha a bevándorlás egy pozitív dolog, akkor pláne miért kell közelezővé tenni. Ha meg negatív, akkor miért kell csinálni?

Jakab.gipsz 2017.09.09. 10:18:51

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
Te magad vagy a csőcselék !
A mamádat és népes libbancs rokonságodat oktasd ki!
Elég volt belőletek: fűzfa poétáitokból is, a jósolgatásaitokból is és az ajvékolásaitokból is.
Ha nem tetszik a "fehér keresztény ember kultúrája" húzzatok el a Kánaánba.
Mi magyarok senkit sem hoztunk Magyarországra rabszolga szállító hajókon és nem is kereskedtünk rabszolgákkal soha sem.
Adósai sem maradtunk senkinek sem, ezt vésd a fejedben.
Ezt a konfliktust nem mi kezdtük!
A magunk módján lerendezzük, erre pedig mérget is vehetsz.

cleanwater 2017.09.09. 10:20:07

Letelepedési kötvényt nekik.Arról volt népszavazás?Tudtommal nem!

Jakab.gipsz 2017.09.09. 10:21:49

@birka menet:
Tudjuk: csak a libbancsok az észlények, mindenki más bugris.

Ezt ugatták a vörös diplomás komcsik is, ti ugyan azok vagytok.

Feketecsuklya 2017.09.09. 10:23:31

@chrisred: tök mindegy minek tekinted, több mint 3 millióan nemet mondtak, 50 ezren meg igent. Ezt az arányt figyelembe véve lehet kussolni.

Indriq 2017.09.09. 10:48:32

@Jakab.gipsz: látom szombat reggel se veszed be a gyógyszereid :)
Szerinted nincs egzakt megoldás,ez azt jelenti hogy ovi se jelentheti ki, hogy nem jó amit az eu csinál.
A 3as pontod volt a nap vicces, hol is van itt a bírósági ítéletben tudomány? :)

A sok retardált fityiszestől kérdem (aki itt valójában egy kicsiny csapat végtelen számú nickkel), aki azt hangoztatta, hogy a kormány ne teljesítse az ítéletet. Ovi mondata után, nem fog többet rá szavazni? ( trollkodom,tudom hkgy a debil mindig debil marad :) l

Sexual Harassment Panda 2017.09.09. 10:50:17

@cleanwater: a letelepedési kötvényeknek semmi köze a "menekültekhez".

Zsoltbacsi 2017.09.09. 10:54:07

@chrisred:

"Szűk egy évtizede a 300 forintos népszavazás is lét-nemlét kérdése volt."

Azért ez nem ilyen egyszerű. A 300 ft csak szimbolikus kérdés volt, a lényeg az volt, hogy a komcsik ne kótyavetyéljék el az egészségügyet IS, mint ahogy minden mást, amire rátették a szőrös mancsukat (közművek,bankrendszer,máv cargo,reptér.....)

De egy klasszikus meg is fogalmazta annak a szavazásnak a lényegét: "Nem azt mondták Feri..." :))))

conchita wurst 2017.09.09. 11:06:03

nem nevetgélni kell hanem kipaterolni a sok niggert

majd akkor nevethet mindenki

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 11:07:26

@FogarasiArpi:

"Jó dolog a német EU-s pénz, de nem mindenáron."

Főleg annak ismeretében, hogy az EU-s pénzt nem jószívűségből vagy szolidaritásból kapjuk, hanem bizony az legnagyobb részben visszavándorol a nagyobb EU-országokba, ahogy ezt nemrég egy német politikus elismerte.

Megnyitottuk a piacunkat, tele vannak az áruházláncok EU-s árukkal, csak ezen többet keresnek az EU-országok, mint amennyit kapunk tőlük.

Potom áron megvásárolták és leépítették pl. a cukorgyártást, a növényolajgyártást, gyakorlatilag megszűnt a cukorrépa-termesztés és még lehetne sorolni.

Szolidaritásból sincs deficitünk, az Oroszország elleni embergó miatt súlyos pénzeket veszítünk, amit senki nem térít meg nekünk.

De minek is fogadjunk be embereket olyan országokból, amelyekben a Nyugat indította el a menekültáradatot? Tetszettek volna pl. nem megdönteni Kadhafit, akkor most nem özönlenének Líbiából és Líbián keresztül. De ez nem a mi döntésünk volt, miért mi viseljük a következményeket?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 11:09:52

@Zsoltbacsi:

Tetszik az avatarod, imádom Alfot. :)

zsindex isis alkajda mind CIA projekt 2017.09.09. 11:19:16

Kis történelmi segítség a kvótás elosztáshoz:

imgur.com/a/sJDkZ

$pi$ 2017.09.09. 11:36:14

@Sexual Harassment Panda: "Ez az ítélet, és a vele járó balhé a lehető legjobbkor jött.
Minél hangosabb, minél durvább, anbál jobb."

Érdekes, hogy milyen kevesen nem értik ezt, nem?

Jakab.gipsz 2017.09.09. 11:43:48

@Indriq: Értelmes kérdést tettél fel.

Ne hidd azt, hogy Orbán Viktor miniszterelnöki teljesítményével elégedett vagyok.
Két rossz közül Ő a kisebbik.

Nyilván való az a tény, hogy Soros azért iskolázta be az Oxfordi agyzsugorítóba, Viktort, hogy ne tudjon leiskolázni egy nyóc osztályos Schulz-ot. Tehát a "Viktor főnököt" nekünk magyaroknak kell, felkészíteni erre a teológiai-filozófiai háborúra. Már csak azért is átnevelünk Orbánt, mert a dialógus természete, ahogyan már mondtam, az entrópiával és az időtermészetével van összefüggésbe, márpedig ebbe a témába Mr. Hawking és R. Penrose bicskája is beletörött. Soros_CEU s féle, sok diplomás kufároknak erről a lehetőségről, fogalmuk sem lehet. Ez a hülye Soros tönkre tette a nagy álmot (Izraelt), Magyarországot nem hagyjuk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 11:58:35

@zsindex isis alkajda mind CIA projekt:

Ezen a linken mi van? Kérlek, másold be, URL-rövidítős oldalakat inkább nem szeretnék megnyitni.

Sexual Harassment Panda 2017.09.09. 12:21:21

@$pi$: szerintem a képlet 1szerű.
A liberális ropagandával elllentètben a tömeges migràció afrikai ès közelkeleti országokból semmilyen előnnyel nem jár, valójában egy ország sem akar nagy mennyiségben muszlim "menekülteket" befogadni, mert hatalmas gondot okoznak hosszú távon az ellátórendszernek.
Magyarországon készült egy felmérès hogy mennyire menekültellenes a lakosság.
Ez volt a kvótanépszavazás, ami ugyan érvénytelen lett, de sikeres.
A fidesz meg ahelyett amit màs országok csinálnak - csöndben Nem teljesítik a kvótákat- belpolitikai hasznot próbál szerezni.
Megpróbálja azt a 3.200.000 embert megszólítani.
Erre egy kompkett kampányt fel lehet húzni.
A fidesz megvédi Magyarországot az iszlám hódítástól, stb.
A terv tökéletesen működik, a migránspàrti országok rogyadoznak a tömeges migráció súlya alatt, nő a bűnözés, a menedékkérők teljesen kultúrálatlanok, képzetlenek, 3.világbeli állapotokat teremtenek.
Ebbe tökéletesen illeszkedik a mostani elmarasztaló itélet, gyakorlatilag az Eu Orbán kezère játszik, az ellenzék meg tökönrúgja magát.
A fidesznek egyszerű a dolga, minél nagyobb, hangosabb botrány, rámutatni a rendszer hibáira.
Ès ha abból a bizonyos 3.200.000 emberből csak 2milliót meg tud mozgatni, nyert ügyük van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 13:04:10

@Sexual Harassment Panda:

"a migránspàrti országok rogyadoznak a tömeges migráció súlya alatt, nő a bűnözés, a menedékkérők teljesen kultúrálatlanok, képzetlenek, 3.világbeli állapotokat teremtenek."

És ez talán nem igaz?

illaim 2017.09.09. 13:11:59

Cdak szólok narancs tálibok! A történelmi tanulságok szerint, a kijózanodás a legfájóbb trauma, amikor rájön a megtévesztett, hogy becsapták! Sajnállak benneteket, de ti kerestétek a bajt magatoknak! LOL

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 13:19:53

@Sexual Harassment Panda:

"Erre egy kompkett kampányt fel lehet húzni.
A fidesz megvédi Magyarországot az iszlám hódítástól, stb."

Mi akadályozta meg az ellenzéket abban, hogy beálljon Orbán mellé ez ügyben? Ezzel kifogták volna a szelet Orbán vitorlájából. De nem, még az az idióta Jobbik is elbaszta.

Ha egy kis eszük van, akkor ők is tudják, hogy a tömeges iszlám bevándorlás nem jó az országnak, nem jó Európának. Csak azért álltak a bevándorlás mellé, mert ők mindig az Orbánnal ellentétes oldalra állnak be. Ha Orbán azt mondja, hogy az ég kék. akkor az ellenzék azonnal bizonygatja, hogy Orbán náci, mert az ég bizony zöld alapon rózsaszín kockás. Na meg mert mindig szolgaian hajbókolnak Nyugat-Európának - legalább annyira, mint anno Rákosi és Kádár a Szovjetuniónak.

Figyeld meg, hogyan változik az ellenzék, pl. Botka véleménye annak függvényében, ahogy Nyugat-Európa kezd bekeményíteni a migránsoknak.

Légy őszinte: te a Fidesz vagy bármilyen más párt élén állva nem használnál ki egy ilyen óriási ziccert, amit az ellenzéked felkínál?

Sexual Harassment Panda 2017.09.09. 13:24:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: De, a Fidesz cselekszik helyesen.
Jövőre a Fideszre fogok szavazni, mert -bár rengeteg hibájuk van- ők a kisebbik rossz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 14:16:20

Szerecsenmosdatás, demagógia felsőfokon:

"a terroristák többségénél (az interjúalanyok 71 százalékánál) akkor telt be a pohár, amikor személyesen tapasztalták az állami szervek erőszakos fellépését családtagjaik, ismerőseik ellen."

index.hu/kulfold/2017/09/09/extremizalodas_rossz_kormanyzas_ensz_szahel-ovezet_boko_haram_as-shabab/

Érdekes, a nyilván abszolút elfgulatlan tanulmány készítői szerint a terroristák azzal állnak bosszút a saját országuk államán, amiért az erőszakosan lépett fel családtagjaik és ismerőseik ellen, hogy ők maguk legyilkolják honfitársaik családtagjait és ismerőseit. Tökéletesen logikus.

Ahogy az is logikus, hogy Európában is pont ezért gyilkolják a befogadó ország polgárait Allah akbart kiáltozva késsel, bombával, kamionnal és géppisztollyal, ezért tüzelik az európai országokban lévő mecsetek imámjai és hitszónokai a híveket a befogadó ország ellen, és persze a marokkói/líbiai/szír/pakisztáni/afgán/dtb. menekült is a hazájában őt és családtagjait, ismerőseit ért állami erőszak miatt erőszakolja meg az őt befogadó ország nőit.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 14:23:53

@illaim:

"történelmi tanulságok szerint, a kijózanodás a legfájóbb trauma, amikor rájön a megtévesztett, hogy becsapták!"

Így igaz. Keserű lesz a kijózanodás azoknak, akik most a muzulmán és néger migránsokat tömegesen befogadó politikusokat szavazzák (ismét) a hatalomba. Bár talán nem lesznek olyan tragikusak a következmények, mivel már ezek is kezdenek rájönni, hogy hülyeséget csináltak, csak persze nem hajlandók elismerni, ehelyett Orbánra tolják a felelősséget, lásd Merkelt, aki szerint orbánahibás abban, hogy 2 év alatt közel kétmillió analfabéta agysebész és atomfizikus csődült be Németországba.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 14:32:27

"Az ENSZ erőteljes ajánlásokat is tesz, hogyan lehet megfékezni a térség egyre erősödő szélsőségeseit, akik az elmúlt 5 évben 33 ezer ember haláláért tehetők felelőssé."

Na persze, az ENSZ nevű sóhivatal Észak-Korea esetében is újra meg újra megmutatja, milyen kemény tud lenni.

"A jelentés az alapvető állami szolgáltatások javítása mellett elsősorban az antiterrorista akciók brutalitásának visszafogását"

Na persze, nehogy lelőjék a terroristákat, helyette inkább simogassák meg a buksijukat, esetleg főbüntetésként kapjanak egyhónapos wellness-üdülést a Kanári-szigeteken.

"a helyi szereplők közvetítőként való bevonását szorgalmazza."

Úgy tudtam, terroristákkal nem szokás tárgyalni.

chrisred 2017.09.09. 15:49:08

@Feketecsuklya: És 5 millióan úgy döntöttek, hogy ez egy ostoba kérdés.

chrisred 2017.09.09. 15:52:01

@Zsoltbacsi: Így van. Ahogy a tavalyi népszavazás is azért lett érvénytelen, mert a többség leszarja, mit akar tőle Viktor.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 15:58:51

@chrisred:

Másképpen megfogalmazva 8 millióan úgy döntöttek, hogy nem kérnek a bevándorlókból, ezért nem szavaztak igennel. :)

Zsoltbacsi 2017.09.09. 16:01:36

@chrisred: Es feri is elmondta aznap ejjel a szinpadon, hogy van 5 millio szavazoja :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 16:04:19

@Zsoltbacsi:

A Kabarészínpadon mondta, ne feledd. :D

Zsoltbacsi 2017.09.09. 16:08:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nekem a 2014es osszefosas szinpada volt a kedvencem. Latszott rajtuk, hogy nem ertik. Nem tudtak felfogni hogy ez a proli csocselek (a nep) miert nem ker a zsenialitasukbol... :)

chrisred 2017.09.09. 16:30:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ki úgy értékeli, ahogy akarja. Én úgy, hogy 20 ezer azt akarja, hogy az Unió dönthessen a betelepítésekről, 3 millió azt, hogy az Országgyűlés, 5 millió meg azt, hogy egyik sem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 16:50:10

@chrisred:

Én meg úgy, hogy aki nem szavaz, az átengedi a döntést a szavazóknak. Ez mellesleg minden demokráciában így van.

"És 5 millióan úgy döntöttek, hogy ez egy ostoba kérdés."

Ugye a parlamenti választásokra is ezt mondod? Vagyis szerinted ostoba dolog megkérdezni a választókat arról, kit akarnak bejuttatni a parlamentbe?

chrisred 2017.09.09. 17:04:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az országgyűlési választások személyi kérdésekről szólnak, a népszavazás meg egy eldöntendő kérdés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 17:28:15

@chrisred:

Na és? Dönteni kell, ez a legfontosabb és egyben közös bennük.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 17:33:12

@chrisred:

Mellesleg:

"Az országgyűlési választások személyi kérdésekről szólnak, a népszavazás meg egy eldöntendő kérdés."

Paci faszát. Az országgyűlési választások hatalmi kérdésekről szólnak, a népszavazás meg bármi másról is szóló kérdés.

chrisred 2017.09.09. 17:33:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem. A választásokon mindig van győztes, ezért maximum arra van befolyásunk, hogy ki legyen az. A népszavazáson a kérdést feltevőnek az a célja, hogy az álláspontja mellé álljon a többség. Ha ez nem sikerül, akkor minden marad a régiben, mintha nem is lett volna népszavazás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 17:44:58

@chrisred:

Dehogy. A népszavazáson is ellentétes érdekek csapnak össze, ezért mindig van győztes: vagy a kezdeményező, vagy a tőle eltérő állásponton lévő.

"Ha ez nem sikerül, akkor minden marad a régiben, mintha nem is lett volna népszavazás."

Ugyanez van a választáson is. Ha nem sikerül leváltani Orbánt, minden marad a régiben, mint ha nem is lett volna választás. Marad az orbáni diktatúra, a sajtószabadság lábbal tiprása, az állami szintre emelt nácizmus/fasizmus/rasszizmus/antiszemitizmus/feudalizmus/kommunizmus/marxizmus-leninizmus (nem kívánt törlendő), Orbán heti kétszeri bukása/lemondása,

chrisred 2017.09.09. 18:38:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tévedés, Orbánt a választáson megszerzett győzelme semmiben nem kötelezi arra, hogy minden maradjon a régiben, és továbbra is tonnaszámra tolja a közpénzt Mészárosnak. Ez az ő választásoktól független döntése.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 19:03:43

@chrisred:

Ahogy egy elbukott népszavazás után sem kötelezi semmi a kormányt arra, hogy minden maradjon a régiben, és továbbra is tonnaszámra tolja a közpénzt Mészárosnak. Ez az ő népszavazástól független döntése.

Bambano 2017.09.09. 19:17:27

én egyébként nem értem ezt a hisztit.
a kormány csinál néhány darab nagyméretű pecsétet, mint a filmeken, amikre rá van írva, hogy elutasítva, kineveznek pár nyári gyakorlaton levő nke közigazgatásis hallgatót pecsételő gépnek és egy fél nap alatt lepecsételnek 1200 kérelmet nagy piros elutasítva pecséttel, oszt jónapot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 22:46:27

@Bambano:

Egyrészt indokolni kell az elutasítást, nem elég egy pecsét. Másrészt eleve olyanokat küldenének, akik igen jó eséllyel jogosultak a menedékre.

Harmadrészt ha a kormány ezt a kvótát elfogadja, akkor ezzel elismeri annak jogszerűségét, ami alapján minden további kvótadöntésnek is eleget kellene tennie, szóljon az akár több tízezer Magyarországra betelepítendőről.

Ugye ha 120 ezerből jut ránk 1294, akkor a 2.5 millióból kapnánk 25 ezret, ami már egy kisebb város.
süti beállítások módosítása